Mam dylemat wymienić wahacz czy poszczególne tuleje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TommyLee
    Ambiente
    • 2006
    • 179

    Mam dylemat wymienić wahacz czy poszczególne tuleje

    drive_2002 witaj na forum.
  • rafalus
    L&K
    • 2005
    • 1140
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Mam dylemat wymienić wahacz czy poszczególne tuleje

    Auto ma 147tys
    Chce zrobic wszystko na fabryke.
    Tuleje jeszcze nie porozrywane ale stuka( ustalilem kiedys z Maicroftem ,ze to tuleja)

    Wiec wyminil bym w kazdym wahaczu po 2 sztuki.
    czyli 2 tuleje + x2robocizna cena ......? cały wahacz bez sworznia ok 400zł

    Czy zestaw dokładanych tulej to sa te same tuleje co w wahaczu zmontowanym w fabryce?
    Czy ta sama trwałość?
    Jak zaczne robic po po sztuce to zawsze bedzie cos stukało i nigdy nie naciesze sie autem.

    NIe wiem co zrobic z amorami . Musz tez wrzucic nowe opony
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      rafalus, Jeśli wahacz jest prosty i nie ma pęknięć ,nie ma potrzeby go wymieniać.Wymień obie tuleje gum-met i sworzeń.Zamiast ori tulei zamontuj sobie od Seata Cupry,lub Audi TT.Podobno są bardzo wytrzymałe na naszych drogach.

      8N0407181B-to jest numer z Seata.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • Rysiek 150
        Drive
        • 2007
        • 67

        #4
        rafalus, Ja ostatnio wymieniłem całe wahacze było taniej i szybciej , koszt jednego bez sworznia to około 125pln, do octavi I

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          Rysiek 150, Wiesz może,kto wyprodukował ten wahacz?
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • Rysiek 150
            Drive
            • 2007
            • 67

            #6
            Jest do kupienia w sieci hurtowni Inter Team , pod nr. HPR1J0407151C/B ,jeśli będziesz miał problemy to dzwoń 0 508 154 414 w wa-wie , ja prowadzę warsztat to ci jakoś pomogę .

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Rysiek 150 ale to podróbka?
              JanuszSz ale jak sie jezdzi na takiej tulei nie wie nikt prawie.
              Chodzi tez o robocizne ile wezma za poskładanie 1 wahacza
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • Rysiek 150
                Drive
                • 2007
                • 67

                #8
                Wszystko się zgadza tylko że w serwisie zapłacisz za naklejkę na wahaczu , ponieważ jest to ten sam producent . Wiem coś na ten temat bo już 7 lat prowadzę warsztat i nakupowałem się różnych części . Jeśli masz , możliwość to np. sprawdź sobie w serwisie kto produkuje sprzęgło do Octavi 1.9 asv i ile kosztuje , a później sprawdź tą część w hurtowni . Nigdy nie miałem jeszcze reklamacji a sobie też nie zamontuję jakigoś badziewia . Mam ponad 200KM w silniku i nie chcę pogubić kół .

                Komentarz

                • Samiec
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 4287
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez rafalus
                  Chodzi tez o robocizne ile wezma za poskładanie 1 wahacza
                  Grzes robi ich wymiane wedlug jego cennika za 150zl l+p.
                  I jego mozesz zapytac o roznice w jedzie na tulejkach z cupry.
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz

                  • JanuszSz
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 2835
                    • Superb II combi (3T5)

                    #10
                    rafalus, Napisz do Maicrofta.Na Leonclubie pisał,że będzie zakładał te tuleje.

                    Poczytaj tu:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...tuleja+wahacza

                    i tu:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...tuleja+wahacza
                    Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Zalozylem je juz. Jest to sztywniejsze - to na pewno. Zmienilem tez amory na Kayaba Excel-G i w polaczeniu z tym zrobilo sie duzo twardziej i zaczely skrzypiec plastiki w srodku po przesiadce z miekkiej seryjnej lajby

                      Za to mam inny problem, dalej cos strzela w zawieszeniu. Wymienilem obie tuleje w wahaczach, skrzypienie ktore bylo na poczatku juz jest ustalone skad pochodzi - byly to gumy przy stabilizatorze. Dalej jednak zostal stuk. Przykladowo wyjezdzam z domu i miedzy podjazdem, a asfaltem jest lekki dolek, w momencie jak przez niego przejezdzam przy kolach skreconych na maxa cos strzeli i nie mam pojecia o co chodzi :evil:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • RomanS
                        Elegance
                        • 2004
                        • 804

                        #12
                        Jeżdżę na pelnych tulejach od jakiegoś czasu-ca 15 kkm- poza nimi całe zawieszenie seryjne. Zakładałem je z myslą o zwiększeniu trwałości. Czy są trwalsze od seri trudno powiedziec bo moja seria wytrzymała jakieś 110 kkm. Potem były "dobre zamienniki", cudzysłow dlatego, że dobre bo tanie, a wytrzymały ok.8 kkm :szeroki_usmiech

                        Czy twardsze zawieszenie to wiem, że teoretycznie tak, ale czy wyczuwalnie ? Musiałbym chyba porównać z normalną serią to może bym coś wyczuł. W koncu to też guma, tylko dająca większy opór, ale czy przy działających tam obciążeniach da się to zauważyć to nie wiem :wink:

                        Prawdopodobnie dopiero zmiana amortyzatorów daje zauważalne efekty usztywnienia zawieszenia.
                        Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                        Komentarz

                        • rafalus
                          L&K
                          • 2005
                          • 1140
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Maicroft moze byc przekładnia. Mialem to w faicie siena kupilem caly wahacz prawy za 375 zl po wymianie generalnie szok na +, ale z lewej zostało takie pukniecie co czasem slychac na torach + luzik . Swierdzono ,ze to cos w przekładni. Ale sprzedalem auto wiec nie ustaliłem.

                          RomanS ale jak sie prowadzi?
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            Zamieszczone przez JanuszSz
                            Wiesz może,kto wyprodukował ten wahacz?
                            przyjaciele skosnoocy

                            Zamieszczone przez Maicroft
                            nie mam pojecia o co chodzi
                            gorne mocowania mcphersona tez dales nowe??

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Rysiek 150 pewnie masz racje z tym wahaczem a jaka jest firma tej czsci?

                              Ale musze CI powiedzieć ,ze ten sam producent nie musi oznaczać ,ze to ta sama czesc.
                              Czesto tak jest Lampa Valeo Fiat i Lampa bez napisu fiat identyczna.
                              Ale w tej samej fabryce czasem produkuje sie i orginał i podróby.
                              Wizualnie to samo producent ten sam a materiał inny lub kraj pochodzenia.
                              Kiedyś myślałem ,ze czesc jak jest ze znaczkiem to jest taka sama jak bez znaczka ale tego samego producenta ale teraz uważam ,ze zalezy od produktu.
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • Samiec
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4287
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Za to mam inny problem, dalej cos strzela w zawieszeniu. Wymienilem obie tuleje w wahaczach, skrzypienie ktore bylo na poczatku juz jest ustalone skad pochodzi - byly to gumy przy stabilizatorze. Dalej jednak zostal stuk. Przykladowo wyjezdzam z domu i miedzy podjazdem, a asfaltem jest lekki dolek, w momencie jak przez niego przejezdzam przy kolach skreconych na maxa cos strzeli i nie mam pojecia o co chodzi :evil:
                                A nie wyrobily ci sie laczniki stabilizatorow (te plastikowe)? :roll:
                                I podobno wyrobione gumy na stabilizatorze potrafia oprocz skrzypienia tez stukac :roll:
                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Stablizator byl odpiety i to dalej zostawalo.

                                  W gornych mocowaniach amorow wymienione sa lozyska na nowe. Guma wygladala na oko dobrze.


                                  Ale mam pewien pomysl i bede go musial sprawdzic :roll:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Samiec
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 4287
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    Ale mam pewien pomysl i bede go musial sprawdzic :roll:
                                    To podziel sie nim
                                    U mnie tez sa stuki z prawej strony slyszalne podczas przejezdzania po torach lub takich dolkach przy malej predkosci.
                                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                    Komentarz

                                    • RomanS
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 804

                                      #19
                                      Zamieszczone przez rafalus
                                      RomanS ale jak sie prowadzi?
                                      Obecnie w porządku. Mam wrażenie, że jest bardziej precyzyjnie niż wcześniej. Tyle, że porównanie z poprzednimi może byc nieobiektywne bo tamte były rozwalone :szeroki_usmiech .
                                      Dochodzi też autosugestia
                                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                      Komentarz

                                      • rafalus
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1140
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        ale napisz jeszcze jak z utratą konfortu
                                        nowy cSIMC od Aliego
                                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                        Komentarz

                                        • RomanS
                                          Elegance
                                          • 2004
                                          • 804

                                          #21
                                          Zamieszczone przez rafalus
                                          ale napisz jeszcze jak z utratą konfortu
                                          Wg moich odczuć nie pogorszyło się.
                                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                          Komentarz

                                          Pracuję...